RoBlogs

Blogul unui curs online despre ... bloguri. In romaneste. Menit sa ajute blogosfera romaneasca sa creasca mare! In blogroll ne gasiti pe noi, cei care participam la acest experiment. Orice contributii sunt binevenite! Vezi si alaturi, la Prinsea

Saturday, November 06, 2004

Modulul 1. Introducere

Obiectivul modulului: Familiarizarea cu notiunea de weblog si cu posibilele sale utilizari.
Teme discutate:
Introducerea conceptului de weblog si a principalelor diferente dintre webloguri si site-urile web obisnuite.
Principalele domenii in care se utilizeaza in prezent webloguri.
Descrierea avantajelor rezultate din urmarirea continutului weblogurilor.

Lecturi
Scurt istoric al blogurilor
Ce este un weblog (blog)?
Care sunt deosebirile intre un site web obisnuit si un weblog?
Care sunt partile componente ale unui blog?
Cine poate scrie un blog?
Cine citeste bloguri?

What is a Blog (aka Web Log / Weblog)? One of the first questions when someone mentions web logs.
What is the difference between blogs and websites? What are the main similarities and differences between web logs and web sites?
What are the Components of a Web Log? The anatomy of a blog.
Who uses Blogs? All about the different types of bloggers.
Who reads blogs? All about blog reader demographics.

Teme de reflectie:

1. Decideti care din site-urile urmatoare se incadreaza in conceptul de weblog:
b)
c)
d)
e)
f)
g)

2.Descrieti cel putin o utilizare pe care ati da-o unui weblog.
3. Enumerati 3 bloguri care v-au placut (nume+adresa) si mentionati de ce.

Categoria:

8 Comments:

  • At 1:34 PM, Blogger ales121212 said…

    Pentru ca fiecare profesor de informatica are acces la un calculator si la Internet fie la scoala fie acasa, prima ocazie ce-mi vine in minte pentru utilizarea unui blog este aceea de a se informa ca grup profesional, de a face schimb de idei, programe, informatii, de a comunica si a schimba nu numai informatii de specialitate ci si din cele ce privesc viata scolii sau chiar cea privata. AS

     
  • At 8:52 AM, Blogger ales121212 said…

    Cred ca site-ului de la b) are si indicatii de construire a unui blog, c) este cu siguranta un blog, d) nu s-a deschis, e) este un site, f) si g) sunt bloguri.
    Vorbesc in van ? Nu ma contrazice nimeni ? Aproape ca m-am plictisit de unul singur :-)))) Sebastian

     
  • At 9:41 AM, Blogger ales121212 said…

    This comment has been removed by a blog administrator.

     
  • At 9:56 AM, Blogger ales121212 said…

    Pe http://www.blogger.com/home
    gasiti blogul meu numit "infoblog"
    Si acum raspunsul la 2 din Teme de reflectie:
    Scria sotia de zor un mail, entuziasmata ca guv.ro recte don' ministru al culturii (cucuruzului) a gasit in sfarsit bani sa finanteze un proiect la care cu ani in urma convocase sa participe toate bibliotecile mari din tara.
    Proiectul RAMEAU (de tradus dictionarul cu acelasi nume) are ca mod de activitate, lucrul independent al cate unui reprezentatnt din bibliotecile mari din tara (sotia lucreaza la Bibl.Gh.Asachi de la Palatul Culturii Iasi). La nevoie, cei implicati trebuie sa comunice intre ei intrebandu-se reciproc. Cum nu ai de unde sti daca nu cumva raspunsul la o intrebare te-ar fi interesat si pe tine, gasesc o foarte buna ocazie ca utilizarea unei liste de discutii ar fi rezolvat problema; sau poate chiar a unui BLOG - de ce nu ?!

    Va doresc numai ganduri bune si sa speram ca bunul Dumnezeu va lumina mintile romanilor sa stie ce au de facut azi 28.11.2004...un blog, asa-i ca DA ? ;-))))

     
  • At 11:10 AM, Blogger ales121212 said…

    Yessss!
    Am reusit dupa mai multe ore de chin, sa-mi asez "photographia" pe blog.
    Aveti cum invata cateii sa latre deacum incolo (le aratati poza mea ;-))).

    Am incercat mai intai sa folosesc Hello, pentru ca apoi sa vad ca tipul de blog ales ca model, avea si varianta de introducere a fotografiei, dar cu preluare de pe un URL; asa ca i-am pus-o pe URL-ul d-lui Radic si apoi i-am spus unde-i. Acum e totul OK.
    Patania asta cu folosirea lui Hello cand de fapt era o varianta locala simpla la indemana imi aminteste de o scena povestita in armata de un coleg matematician care-l avusese profesor pe marele acad. Moisil. Era iarna.
    Vine Moisil intr-un tarziu la cursul ce-l avea, incotosmat si cu caciula pe ochi... Baietii vrand sa-i dea o mana de ajutor la dezbracat, ii iau paltonul, caciula, haina, ii sufleca puloverul peste cap de-i fac "parul valvoi" :-)) dupa care exclama Moisil:
    si cand te gandesti ca avea nasturi in fatza...:-)))
    Cu bine, Sebastian

     
  • At 7:39 AM, Blogger Liviu said…

    O replica la remarca domnului Alexandru : "vorbesc singur?" well, deocamdata asta pare sa fie soarta bloggerilor (blogoman, care mi-a trecut prima oara prin minte suna prea "bulgareste",asa ca am renuntat la el) romani. Dar Gabriela ne face un pustiu de bine cu aceste lectii, basca ca ne pune in legatura pe multi dintre noi.
    Oricum, probabil ca viitorul ne va rezerva si dialogul pe care il asteptam;deocamdata sintem inca la inceputurile blogosferei romanesti.
    Multa bafta in "intreprinderea" voastra blogosferica!

     
  • At 8:05 PM, Blogger Gabriela said…

    Multumim mult de vizita si de incurajari, Liviu!
    Si mai pofteste pe la noi!

     
  • At 1:35 AM, Blogger Octavian said…

    Wow, blogger ma lasa sa pun un comentariu! Numai asta ar merita un comentariu...
    Raport de la un intârziat:
    1.
    b) Nu e blog, pare webzine (parca asta era numele unui ziar pe Internet) desi are si o posibilitate de blog.
    c) e blog, desi mai corect pare definitia autorului: o "corcitura" intre blog si wiki.
    d) e o pagina de web cu cu un blog (jurnal imtim)
    e) e blog
    f) e blog
    g) e blog
    2. Cum bine zicea proful meu de geografie din liceu: daca nu v-am spus-o, v-o repet: o prima utilizare care m-ar interesa este folosirea in conducerea proiectelor. Ceva mai mult decât un "simplu" jurnal de bord?
    O alta utilizare e descrierea unor trairi/experiente, de la personale pâna la profesionale.
    3. Am vazut prea putine pt o parere asa cum as vrea. Dar atât Gabrielia cât si Coniecto imi plac pt stilul direct si profesional.

     

Post a Comment

<< Home