RoBlogs

Blogul unui curs online despre ... bloguri. In romaneste. Menit sa ajute blogosfera romaneasca sa creasca mare! In blogroll ne gasiti pe noi, cei care participam la acest experiment. Orice contributii sunt binevenite! Vezi si alaturi, la Prinsea

Wednesday, January 19, 2005

Ginduri pentru blogogashka!

HEI BLOGOGASHKA!

Nu o suparati pe doamna diriginta, ca disparitia celor zece negri mititei e nimic, fata de cum stiu eu sa va blogoproslavesc!

Pe toti as vrea sa va lamuresc cu citeva lucruri legate de blog, despre perspectiva si directiile de utilitate viitoare. Imi pare rau ca nu am scris niciodata pe lista de discutii ce viitor poate sa ne astepte, iar noi sa fim in fata in coditiile in care avem handicapul
virstei (totusi.............).
In ultimele 8 zile am fost un sapator (am blogait) notoriu, cam 4-5 ore pe zi, in domeniul blogului ( m-am culcat dupa ora 2 noaptea). Aceasta in contextul in care ma declar cel mai slab la limba engleza din tot grupul.
Am fost la Timsoft, ......nu in sensul ca am citit home-ul. Am intrat in adincime si am reusit sa vad ca in Romania sistemul e_learning prin blog a functionat pe citeva pachete de cursuri in domeniul managementului. Deci, in Romania se poate, exista deja utilitate. Pe de alta parte intrati asa aiurea pe orice blog, sa vedeti cum scrie noua generatie (tot la Timsoft), este ceva fenomenal. Multi profesori de romana ar trebui sa se mindreasca cu ceea ce gasim acolo! Poate va apare si un critic literar!

Daca intrati aici, o sa constatati o activitate deosebita a unui grup de studenti
de la Poli Bucuresti, cu abordari profesionale deosebite, puncte de vedere asupra problemelor din Romania, transmiterea unor ponturi profesionale, glume etc. Viata adevarata ! ce mai!

Cred ca trebuie sa invatam sa comunicam, sa stim ce comunicam, ce dam si altora, sa indraznim sa dam si altora. Poate ne este teama sa dam informatie. Sa vedeti tinerii cum isi transmit informatii, ponturi profesionale, glume etc. E un lucru pe care doar de la ei il putem invata.
Ieri si azi am povestit studentilor mei de utilizarea blogului la transmiterea informatiei intre generatii, despre modul cum un blog al unei generatii poate servi la pregatirea unei alte generatii. Le-am vorbit despre coordonarea activitatii de proiectare prin intermediul blogului, la anumite discipline tehnologice, in contextul in care avem programate intilniri saptaminale. Am certitudinea ca sistemul va prinde foarte rapid si la noi, mai ales in echipele de lucru, in e_learning, reclama, oferte comerciale etc. Ar trebui sa lansez niste proiecte pentru blogging, cu grupe de lucru printre studenti. Poate o sa ii invit pe studentii de la Poli Bucuresti sa ii invete blogaitul pe cei de la Baia Mare. Ar fi o chestie faina! „Teaching student to student! „ Suna interesant!

M-am gindit la citeva domenii de utilizare a blogului, domenii care ar trebui sa ne dea de gindit (unele din acestea pot chiar deveni o afacere):

1. Oferte de vinzare cumparare (incerc sa sugerez unei firme de lichidare, care vinde o fabrica, sa foloseasca blogul pentru anunturile de vinzare, bineinteles este necesara si o sustinere complementara);


2. Reclama sipublicitate;


3. E_learning: m-am gindit sa imi coordonez proiectul la disciplina Tehnologia Constructiilor de Masini , exact asa cum a lucrat „diriginta noastra” cu noi. Bineinteles o data pe saptamina vedem „live” ce au lucrat. La fel si proiectele mici la Managementul Cercetarii Dezvoltarii Tehnologice. In asa fel impun sistemul „learning by doing”. DA ! Studentii nu au calculator!! In vremuri vechi, un calculator de buzunar pentru ingineri costa 4400 lei, adica salariul unui inginer principal al acelei vremi. Toti studentii aveau un calculator! Salariul unui inginer principal astazi este de 12-14 milioane lei, adica valoarea unui calculator, care nu are ca destinatia filme si jocuri video, ci are o utilitate profesionala. In curind toti studentii vor avea asa ceva! Pentru ca vor trebui sa aiba!


4. E_proiect: dezvoltarea de proiecte in circuite inchise , nepublice. In Univ de Nord din Baia Mare, doresc sa punem un soft liber de blogging, si cadrele didactice
din catedra sa avansam propuneri de proiecte si să le realizam. Fiecare sa isi faca treaba cind doreste, fiecare sa comenteze, sa critice, sa construiasca etc, iar in final sa putem
finaliza o lucrare si sa ne intilnim la o cafea. Bineinteles ca e nevoie de putin leadership!;


5.E_Conferinta Stiintifica: imaginati-va o sesiune de comunicari stiintifice, in care 20 persoane au cite o lucrare de 6 pagini. Fiecare participant critica, comenteaza, completeaza asupra fiecarei lucrari, ca si cum am fi on-line si in
final se intocmeste un clasament. E_Conferinta stiintifica, care uneori implica niste cheltuieli mari!!

6. E_referate : in activitatea didactica se introduce referatul in portofoliul de evaluare. Fiecare referat ar trebui sa fie audiat de toti studentii. Nu o sa pot fi productiv sa ascult 60 de referate. Studentii o sa oboseasca repede. Dar fiecare student isi prezinta referatul pe blog, fiecare pune doua intrebari unui coleg si fiecare trebuie sa dea raspunsuri. Toti intreaba, toti raspund, toti comenteaza, toti participa, pe o perioada de timp mai lunga! Cind adun 20 studenti la prezentarea referatelor (cu intrebari si raspunsuri), dupa 10 referate toti sunt obositi,....... in sala pute a ceier ars. Dar prin aceasta metoda, fiecare si-ar prezenta creatia,(fie si de doua pagini), fiecare l-ar vedea pe celalat prin
activitatea sa, intrebari, raspunsuri, comentarii, fiecare ar sti pe unde este valoric, cu nota la vedere, cu transparenta totala.
Am cautat sa va arat citeva din directiile in care cred eu ca se va impune blogul in activitatea curenta.
Suntem acum cu blogul cam cum eram in 1991 cu Wordperfectul si Word-ul, in 1993 cu proiectarea asistata, in 94 cu internetul s.a.m.d.

Daca nu vedem un rost al blogului, nu avem chemare. Atunci vom fi inlocuiti de altii (pe piata muncii) Am patrulat pe bloguri cam 70 de ore ca sa ma lamuresc cu rostul lui.
Abia pe urma m-am luminat, cind am avut sute de mici intrebari ........in cascada, intrebari la care imi mai raspund inca....... Cind ti-ai pus cam 150 de intrebari si ai gasit raspunsuri la 30, blogul te-a cistigat!

Pe de alta parte, daca faci un blog si astepti doar sa vina lumea la tine, e insuficient. Mergeti pe alte bloguri, comentati, incitati, excitati, suparati, fiti "obraznici" si incisivi. Pe urma abordati pe blogul vostru o tema tangenta cu ce se petrece pe alte bloguri si vine lumea la voi, daca ati pus linkurile. Atunci simti satisfactia! Atunci simti bucuria!
Noi intre noi, vad ca ne tot laudam unul pe altul. Poate asa este stilul multora dintre noi.
Am trecut pe alte bloguri, am comentat, uneori anonim, am primit raspuns si mi-am dat drumul. Mie mi-ar fi placut ca atunci cind ma vizitati sa ma luati la misto, sa am si
eu un exercitiu al mintii si sa avem niste satisfactii ceva mai rafinate!!! As fi vrut sa promovam arta dialogului, poate a dialogului dur, dar elegant, arta schimbului de idei......


O sa spuneti ca este multa pierdere de timp. E un pic adevarat, .....ca de cind mi-a intrat blogu' in casa........... De cind am lucrat cu Bloglines, prin Atom, imi selectez blogurile de interes si pe un ecran am noutatile de pe 20 de bloguri, pe care in 30 de minute le citesc, le comentez, .................am redus timpul cu peste 100%. Am constatat ca abia de acum incep sa stiu sa citesc bloguri in mod eficient.

Am scris aceste rinduri, nu pentru „diriginta noastra” sau pentru efortul ei, ci le-am scris pentru ca la un moment dat si eu eram sceptic si socoteam activitatea aceasta fara rost.
Rostul l-am vazut citindu-i pe multi altii!

Daca l-am suparat pe cineva cu ceva ......... imi cer scuze si ........sa se gindeasca la Înţelepciunea lui Florin! .....nu stiti ce este cu „Înţelepciunea lui Florin” (cu diacritice)? ......dati „Search” pe Google si o sa aflati!

Blogosalutari!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home